تعبیر سوره قاف در خواب – دیدن خواندن سوره قاف در خواب

خواب سوره ق برای دختر مجرد، برای زن شوهردار، برای زن باردار، برای زن مطلقه، برای مرد متاهل و یک جوان مجرد، چه کتاب او، خواندن، گوش دادن به مناجات ابن سیرین، نابلسی، امام صادق و غیره

سوره ق در خواب

سوره ق یکی از سوره های مکی است که قبل از هجرت بر پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نازل شده است، به جز آیه 38، مجموعاً 45 آیه است و سوره 50 است. به ترتیب سوره های قرآن کریم و شماره 34 به ترتیب نزول سوره ها بر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و بعد از سوره نازل شده است. – مرسلات و قبل از سوره بلد و در جزء بیست و ششم ترتیب قرآن کریم قرار دارد.

سوره ق به این نام خوانده شده است زیرا با الفبای ق شروع می شود و این شبیه به برخی از سوره های دیگر سوره س است. با حروف الفبا آیه بعد می آید که در مورد اعجاز قرآن کریم صحبت می کند مانند: (ق و القرآن الجلیل) و به تعبیر خداوند متعال:

در روايت آمده است كه يهود گفتند: خداوند – تبارك و تعالي – انسان و جهان را در شش روز آفريد، سپس در روز شنبه كه روز استراحت آنهاست استراحت كردند، پس خداوند متعال فرموده خود را نازل كرد:

و عبدالله بن عباس رضی الله عنه روایت کرده است: (یهودیان نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمدند و از آفرینش آسمانها و زمین پرسیدند و فرمود: «خداوندا. زمین را در روزهای یکشنبه و دوشنبه آفرید و کوه‌ها را در روز سه‌شنبه و فواید آن‌ها را آفرید و در روز چهارشنبه درختان را آفرید و در روز پنج‌شنبه آب را آفرید و در روز جمعه ستارگان و خورشید و خورشید را آفرید. ماه.» یهودیان گفتند: پس چه محمدی؟ گفت: «سپس بر عرش برخاست.» گفتند: اگر تمام می کردی و استراحت می کردی راست می گفتی، پس رسول خدا – صلوات الله علیه و آله و سلم . درود خدا بر او – به شدت خشمگین شد، پس نازل شد: (و ما آسمانها و زمین و آنچه را میان آنهاست در شش روز آفریدیم و تاریکی را لمس نکردیم، پس بر آنچه میگویند).

از رسول خدا – صلی الله علیه و آله – نقل شده است که آن حضرت در سوره بسیار دعا می کرد، مخصوصاً در نماز سحر، تا این که بسیاری از اصحاب آن را از آن حضرت حفظ کردند. از ام هشام بنت حارثه بن النعمان رضی الله عنه روایت شده که گفت: (ص) را حفظ نکردم مگر کسانی را که در رسول خدا – صلی الله علیه و آله و سلم – می رساندند. خطبه هر جمعه می گفت: نور ما و رسول خدا صلی الله علیه و آله یکی بود. نماز عید فطر و قربان چنانکه عبیدالله روایت کرده است.بن عبدالله رضی الله عنهم: (که عمربن الخطاب -رضی الله عنه – از ابوواقد اللیثی – رضی الله عنه – پرسید. از او راضی باش – از آنچه رسول خدا – صلی الله علیه و آله – در قربان و فطر می‌خواند) و (قیامت نزدیک شد و ماه شکافت) و ابن کثیر. در کتاب تفسیر قرآن کریم می فرماید: «پیامبر صلی الله علیه و آله در مجالس بزرگ مانند عید و نماز جمعه سوره ق را تلاوت می کرد. زیرا شامل خلقت و معاد و معاد و حساب است و صحبت از ثواب و عقاب و آیاتش هم دلگرم کننده و هم ترساننده است.» این به خاطر گفته مفسران است.

و هر کس در خواب سوره ق را ببیند یا بشنود یا بخواند، خواب بیانگر این است که انشاءالله از ناراحتی و ناراحتی نجات می یابد.

رؤیت سوره (س) یوتیوب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا