تعبیر خواب دیدن اسم آرزو در خواب ابن سیرین

ما به شما خدمات تعبیر خواب و رؤیا 2021 را برای بزرگ ترین مفسران مانند ابن سیرین، النابلسی، ابن شاهین و الوسیمی ارائه می دهیم و شامل تعبیر نمادهای مختلف همانطور که در کتب مفسران آمده است.

به شما ارائه می کنیم تعبیر خواب دیدن اسم آرزو در خواب ابن سیرین

بیشتر بخوانید در مورد

علم تفسیر رؤیا در اسلام علم بیان بینایی یا بیان بینایی نیز نامیده می شود، علم حقوقی یکپارچه اسلامی است که احکامی دارد که در وهله اول از قرآن کریم و حدیث نبوی استنباط شده است و از نظر آکادمیک به رسمیت شناخته نمی شود و می باشد. در دانشگاه ها و موسسات معتبر تدریس نمی شود. هدف این علم تفسیر رؤیایی است که از جانب خداوند می آید و دارای معانی و تعابیری است که برای فرد یا جامعه در امور دینی و دنیا مفید است یا آنچه که رؤیت حقیقی یا عادلانه شناخته می شود. عقاید اسلامی و عقاید اهل سنت و جماعت.

رؤیا و تفسیر آنها در قرآن کریم

ورد تفسير الرؤي في القرآن الكريم في سورة يوسف بلفظ تأويل الأحاديث فقال تعالى: وَكَذَلِكَ يَجْتَبِيكَ رَبُّكَ وَيُعَلِّمُكَ مِنْ تَأْوِيلِ الْأَحَادِيثِ وَيُتِمُّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ وَعَلَى آَلِ يَعْقُوبَ كَمَا أَتَمَّهَا عَلَى أَبَوَيْكَ مِنْ قَبْلُ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْحَاقَ إِنَّ رَبَّكَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ ، ومن الرؤي التي وردت في القرآن الكريم :

  • خواب پیامبر خدا یوسف که پیامبر خدا یعقوب فرمود: وقتی یوسف به پدرش گفت: ای پدر یازده ستاره و خورشید و ستارگان را دیدم.
  • رؤيا السجينين التي عبرها نبي الله يوسف، فقال تعالى: وَدَخَلَ مَعَهُ السِّجْنَ فَتَيَانِ قَالَ أَحَدُهُمَا إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْرًا وَقَالَ الْآَخَرُ إِنِّي أَرَانِي أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسِي خُبْزًا تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ نَبِّئْنَا بِتَأْوِيلِهِ إِنَّا نَرَاكَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ، وجاء التأويل في قوله تعالى: يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَمَّا أَحَدُكُمَا سپس پروردگارش به او شراب می‌نوشاند و دیگری مصلوب می‌شود و پرندگان از سر او می‌خورند.
  • رؤيا الملك التي عبرها نبي الله يوسف ، فقال تعالى: يُوسُفُ أَيُّهَا الصِّدِّيقُ أَفْتِنَا فِي سَبْعِ بَقَرَاتٍ سِمَانٍ يَأْكُلُهُنَّ سَبْعٌ عِجَافٌ وَسَبْعِ سُنْبُلَاتٍ خُضْرٍ وَأُخَرَ يَابِسَاتٍ لَعَلِّي أَرْجِعُ إِلَى النَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَعْلَمُونَ قَالَ تَزْرَعُونَ سَبْعَ سِنِينَ دَأَبًا فَمَا حَصَدْتُمْ فَذَرُوهُ فِي سُنْبُلِهِ إِلَّا قَلِيلًا مِمَّا تَأْكُلُونَ ثُمَّ يَأْتِي مِنْ پس از آن هفت سختی آنچه را که به آنها دادی می خورند، جز اندکی از آنچه تقویت می کنند، سپس از سوی تو می آید.
  • رؤیت و تفسیر آن در سنت

    علم تفسیر رؤیا در اسلام از زمان پیامبر اسلام آغاز شد; چنان که در تفسیر رؤیا و تعلیم احکام تفسیر آنها به صحابه از ایشان احادیث نقل شده است و در کتب حدیثی آثاری دال بر تفسیر رؤیا توسط صحابه و صحابه به چشم می خورد.

  • فرمود: خوابها سه است: از آن رؤیاهای شیطان است که فرزند آدم غمگین می شود و بعضی از آنها چیزی است که در بیداری به آن توجه دارد و او را در خواب می بیند، و از آن جمله است بخشی از چهل و شش جزء نبوت».
  • مردی در حال ایراد خطبه نزد پیامبر آمد و گفت: ای رسول خدا، آنچه را که دیروز دید دیدم گویا گردنم زده شد و سرم افتاد.
  • این که مردی نزد پیامبر آمد و گفت: امشب در خواب سایبانی دیدم که قیمه و عسل بیرون زد و مردمی را دیدم که از آن خفه می شوند، خیلی از آنها و مستقل، و اگر باعث شود که به آن برسد. از زمین تا آسمان، می بینم تو آن را گرفتی و انجام دادی، سپس مردی آن را گرفت و عمل کرد، سپس مردی او را گرفت، دیگری او را انجام داد، سپس مردی دیگر او را گرفت و قطع کرد، سپس رسید، سپس ابوبکر گفت: ای رسول خدا، پدرم، به خدا سوگند مرا رها می کنی، پس از آن عبور می کنم، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: عبور کن، فرمود: در مورد سایبان. اسلام است بارور شده پس فراوانترین آن از قرآن است و مستقل است و اما علتی که از آسمان به زمین وصل می شود حقی که بر آن هستی این است که آن را بگیر پس خدا بر آن است. ای رسول خدا در مورد پدر و مادرم به من بگو راست می گفتی یا غلط؟ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: «در بعضی حقّ و در بعضی ظلم کردم.» فرمود: «به خدا سوگند یا رسول الله، از آنچه دارم با من سخن خواهی گفت. بد کردی.» گفت: قسم نخور.
  • قال عبد الله بن سلام :«رَأَيْتُ رُؤْيَا عَلَى عَهْدِ النَّبِيِّ فَقَصَصْتُهَا عَلَيْهِ, وَرَأَيْتُ كَأَنِّي فِي رَوْضَةٍ ذَكَرَ مِنْ سَعَتِهَا وَخُضْرَتِهَا وَسْطَهَا عَمُودٌ مِنْ حَدِيدٍ أَسْفَلُهُ فِي الْأَرْضِ وَأَعْلَاهُ فِي السَّمَاءِ فِي أَعْلَاهُ عُرْوَةٌ, فَقِيلَ لِي: ارْقَ, قُلْتُ: لَا أَسْتَطِيعُ فَأَتَانِي مِنْصَفٌ فَرَفَعَ ثِيَابِي مِنْ خَلْفِي فَرَقِيتُ حَتَّى كُنْتُ فِي أَعْلَاهَا فَأَخَذْتُ بِالْعُرْوَةِ, فَقِيلَ لَهُ: اسْتَمْسِكْ فَاسْتَيْقَظْتُ وَإِنَّهَا لَفِي يَدِي فَقَصَصْتُهَا عَلَى النَّبِيِّ , قَالَ: تِلْكَ الرَّوْضَةُ الْإِسْلَامُ, وَذَلِكَ الْعَمُودُ عَمُودُ الْإِسْلَامِ, وَتِلْكَ الْعُرْوَةُ عُرْوَةُ الْوُثْقَى فَأَنْتَ عَلَى الْإِسْلَامِ حَتَّى تَمُوتَ, وَذَاكَ الرَّجُلُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَامٍ»
  • تاریخ مختصری از علم تفسیر بینات در اسلام

  • محمد بن سیرین (متوفی ۱۱۰ هجری قمری) مشهورترین پیروان این اثر است. امام ذهبی (متوفی 748 هجری قمری) از محمد بن سیرین در کتاب «سر العلم الاشراف» می فرماید: او از ابن سیرین در بیان عجایبی که کتاب با ذکر آن طولانی شد، و دارای الهی بود. پشتیبانی در آن ابونعیم الاصبهانی (متوفی 430 ق) در کتاب حلیة الاولیاء و طبقات الصفیه، آثار و داستانهایی از وی در تفسیر رؤیا آورده است.
  • امام بغاوی (متوفی 516 هجری قمری) در کتاب شرح السنه فصلی طولانی را تدوین کرد که در آن به تفاسیر و معانی زیادی از نمادهای رؤیا و چگونگی استخراج آنها از مقدسات پرداخته است. قرآن و حدیث شریف. این کتاب نقطه عطف مهمی در علم تفسیر رؤیا در اسلام به شمار می رود.
  • ابن حجر عسقلانی (متوفی 852 هجری قمری) در دائرة المعارف خود فتح الباری با شرح صحیح البخاری کتاب بزرگ و کاملی نوشت که در آن به شرح احادیث اهل بیت می پردازد. رسول در تفسیر رؤیا، و بیان آثار مهم و آرای موثق گروهی از مفسران مشهور بینات (اهل بیان) را بسط می دهد و مسائل اساسی در علم تفسیر رؤیا را بیان می کند. این کتاب یکی از سرمایه های مهم و مفید در علم تفسیر رؤیا به شمار می رود.
  • ابن قتیبه الدینوری (متوفی 276 ه.ق.) کتابی غنی در تفسیر البینات نوشته که آن را اصطلاح رؤیت نامیده و در آن به برخی از قواعد اساسی که در تفسیر رؤیا به کار می رود، علاوه بر تفاسیر برخی مهم، پرداخته است. نمادهای رویاها
  • شهاب رهگذر (متوفی 697 هجری قمری) کتابی به نام البدر المنیر فی علم البیان تألیف کرد و در آن به برخی از فواید و احکام و اصول علم تفسیر بینایی در اسلام پرداخت و سپس به دنبال آن پرداخت. آنها را با توضیح بسیاری از معانی نمادهای رویا.
  • حسن بن الحسین خلال در کتاب طبقات المربین از مشاهیرى که در این علم کثیر شده اند و با سوگند از آن بهره برده اند، از هفتصد و پنجاه مفسر رؤیا یاد کرده است.
  • نصر بن یعقوب الدینوری (متوفی 410 هجری قمری) کتاب بیان قدری (نسخه خطی) را در سال 397 هجری قمری تألیف کرد که در آن مفسران (مفسران بینات) هفت هزار و پانصد بیانگر بوده است، لذا مؤلف کتاب طبقات المربین ششصد را برگزید و در پانزده لایه قرار داد.
  • عمربن المظفر بن الوردی (متوفی 749 هجری قمری) از هزار بیت شعر سروده که در آن بسیاری از خاستگاه های علم تفسیر رؤیا در اسلام و تفاسیر نمادهای بینایی را خلاصه کرده و در آن قرار داده است. کتاب هزاره تسبیح.
  • کتاب های تاریخی

  • کتاب تعبیر خواب یا بیان خواب و کتاب منتخب کلام در تعبیر خواب که منسوب به محمد بن سیرین است (انتساب آنها مورد اعتراض ابن سیرین است)
  • کتاب الاشارات فی عبارات غرث الدین خلیل بن شاهین الظهیری (متوفی 873 ق)
  • کتاب معطر الانام فی بیان رؤیا از عبدالغنی النابلسی (ط 1143ق)
  • کتاب المعلم فی حروف اللغت از ابراهیم بن یحیی بن غنم مقدسی (متوفی ۷۷۹ هجری قمری) (نسخه خطی)
  • خاستگاه های کلی علم تفسیر رویا در اسلام قدیم و جدید

    قوانین اساسی برای تفسیر رؤیا در اسلام

  • تعبیر قرآن کریم: مانند تعبیر تخم مرغ در خواب که زن هستند. زيرا خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: گويي آنها تخم هاي پنهان هستند. یا به تعبیر حلقه به ثقه ترین حلقه یا اسلام به تعبیر حضرت محمد; زیرا خداوند در قرآن کریم فرمود: در دین جزئی نیست، تمسک از غیبت نمایان می شود.
  • تعبیر حدیث شریف نبوی: مانند تعبیر درخت خرما در خواب که مسلمان است; به خاطر فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: «در میان درختان درختی است که مانند مسلمان است و آن خرما است.» یا تعبیر شیر در خواب به غریزه طبیعی آن گونه که حضرت محمد تعبیر کرده است.
  • تعبیر به تشابه اسماء: مانند تعبیر شخصی به نام سعید در خواب با سعادت، یا عبدالشافی به شفا، یا رفیع به رفیع به تعبیر حضرت محمد.
  • تعبیر به تشابه صورتها و شرایط و افعال: مانند شخص در خواب به شخص دیگری اشاره می کند که در صورت و صفت یا فعل به او شباهت دارد; یا مانند رؤیایی که یازده ستاره به سجده می افتند، که نشان دهنده سجده یازده برادر است، چنانکه در رؤیت یوسف آمده است.
  • تعبیر معکوس و مخالف معنا و معکوس کردن معنا: مانند تعبیر غم به شادی، ترس به امنیت و درماندگی به قوت، و تعبیر رؤیت به دنیا آوردن فرزند یک چشم با تولد. یک فرزند صالح این قاعده برگرفته از احادیث و آثار صحیحی است که از پیامبر و صحابه نقل شده است و کنترل های خاصی دارد و جز در بینش های خاص نباید از آن استفاده کرد.
  • تعبیر به ضرب المثل ها و استعاره ها و استعاره های متداول: مانند قول آنها که «صبر مفتاح است» و کلید در خواب به آسودگی پس از صبر تعبیر می شود یا به قول خودشان: «قناعت گنجی است که از بین نمی رود». به طوری که گنج در خواب به قناعت تعبیر می شود، یا به قول معروف دست پاک کنایه از صداقت است، پس دست پاک در خواب تعبیر به امانت صاحب آن است.
  • تعبیر به معنای شخصی: به معنی تعبیر نماد خواب بر حسب معنای آن است که از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، مانند تعبیر خواب ماهی برای کسی که از خوردن آن در واقع به چیزی منفور است. یا تعبیر خواب مارمولک برای کسی که دوست دارد آن را در واقعیت بخورد به عنوان چیزی که دوست دارد، یا تعبیر خواب توت فرنگی برای کسی که از خوردن آن حساس است یا آسیب می بیند در واقع به دلیل بیماری به عنوان ضرر.
  • تعبیر با جمع و تفریق: چنانکه تعبیر گریه اگر بدون جیغ باشد شادی است و اگر بدون بوی نامطبوع باشد خاک حلال پول است.
  • چارچوب کلی تفسیر بینش در اسلام

  • هر چیزی که خوابیده می بیند تعبیر ندارد: زیرا رؤیا در اسلام به سه دسته تقسیم می شود: رؤیت حقیقی که از جانب خداست و معانی مهمی دارد که بر واقعیت صدق می کند، رؤیت شیطان و رؤیت از خود گفتاری. این دو هیچ معنا و تعبیری ندارند.
  • تفسیر بینات را فقط یک عالم صادر می کند: او نباید در تفسیر رؤیا پیشتاز باشد و فقط یک عالم مسلمان متخصص که به علم و درستی و تسلط و استواری در این زمینه معروف است باید پیشقدم شود. در تفسیر رؤیا
  • رؤیاها عمدتاً نماد هستند: اصل این است که رؤیاهای واقعی آنطور که شخص آنها را می بیند به حقیقت نمی پیوندند، بلکه بیشتر به شکل نمادهایی هستند که معانی پنهان دارند و با ظاهر متفاوت هستند. رؤیای واقعی ممکن است، همانطور که انسان می بیند، در موارد استثنایی برآورده شود.
  • تعبیر رؤیا ممکن است به صورت کلی یا جزئی باشد: برخی از رؤیا را حضرت محمد به یک کلمه یا در یک جمله تفسیر کرده است، در حالی که برخی از آنها به تفصیل نماد به نماد تفسیر شده است.
  • تفسیر یک چشم انداز احتمالات متعددی دارد که فقط یکی می تواند آن ها را تأیید کند: یک چشم انداز ممکن است چندین تفسیر ممکن داشته باشد که می تواند برای همه آنها اعمال شود. اما فقط یکی از آنها در واقع چک می کند.
  • تفسیر رویاها ممکن است نشان دهنده گذشته، حال یا آینده باشد: بسیاری از رویاهای واقعی ممکن است نشان دهنده رویدادهای گذشته، فعلی یا آینده باشد.
  • تعبیر صحیح خواب حکایت از غیب احتمالی دارد: از نظر اسلام، فقط خداوند از آینده با یقین آگاه است. اما اگر خواب به درستی تعبیر شود، ممکن است نشان دهنده اتفاقاتی باشد که در آینده با درجه ای از احتمال رخ خواهد داد. تحقق یا نبودن آن در واقعیت به دست خداوند و به اراده او باقی می ماند.
  • بشارت مسلمان عادل: اصل در تعبیر خواب مسلمان عادل، بشارت و سعادت دین و دنیا و آخرت است و تعبیر خواب غیر خیر یا جایز است. غیر مسلمان، و ممکن است گاهی اوقات نشان دهنده بشارت و شادی باشد.
  • علم مفسر به احوال بیننده: تعبیر رؤیت باید به واقعیت پیوند خورد، پس مفسر آن را به گونه ای تفسیر نمی کند که با بیننده مناسب نباشد یا بیننده شایسته او نباشد، مانند تفسیر. از تصور یک دستفروش ساده بی سواد در هند که تبدیل به یکی از قوی ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایالات متحده می شود یا تفسیر چشم انداز یک دستفروش ساده و بی سواد در هند رویای یک بیوه پیر که به دنیا نیاورد که خداوند فرزندانش را بیامرزد یا تعبیر خواب پزشک مجرب و پیر در حرفه خود که مهندس مهمی شود یا تعبیر خواب یک ضد اسلام مسلمان مؤمن رضی الله عنه. به همین دلیل، مفسر بینا باید شرایط بیننده را بشناسد و مناسب ترین تعبیر را به شرایط، احوال و اعمال او در دین و دنیا برگزیند. این اصل مورد توافق همه علمای تفسیر روایات گذشته در همه کتابهایشان است.
  • نقدهای معاصر بر علم تفسیر رؤیا در اسلام

  • در عصر جدید، علم تفسیر بینش در اسلام مورد هجمه شدید رسانه‌ها قرار گرفته و وابستگی آن به شریعت اسلام و برخی از روانپزشکان مانند یحیی الرخاوی و دیگران و برخی از مبلغان اسلامی مورد اعتراض قرار گرفته است. مانند مبروك عطيه و ديگران، به حدي رسيده اند كه تفسير رؤيا در رؤياهاي اسلامي در قرآن كريم را جرم تلقي كرده اند. این مشکل به دلیل ضعف سطح علمی و پایه ای در این علم برای برخی از کسانی که با آن کار می کنند، چه معروف و چه دیگران، تشدید شده است. این امر مصادف بود با غفلت اکثر محققان علوم حقوقی اسلامی از تحقیق و نگارش در این علم و یا پاسخ علمی به منتقدان آن.
  • برخی از وعاظ اسلامی، مانند محمد متولی الشعراوی، محمد هدایه و دیگران، علم تفسیر رویا را یک موهبت صرف الهی می دانستند و نه علمی اکتسابی با احکامی که تدریس یا مطالعه می شود. در حالی که دیگران، مانند طارق السویدان و سالم عبدالجلیل، علم تفسیر رؤیا را منحصر به پیامبران دانسته اند.
  • برخی از محققین حقوق اسلامی در زمینه تفسیر بینش در اسلام مانند جمال حسین عبدالفتاح و دیگران تلاش کرده اند تا به این انتقادات پاسخ دهند و آن را رد کنند.
  • برخی از صداهای اسلامی نسبت به ظهور متجاوزان و مدعیان آگاه به تفسیر رویاها هشدار داده و از برخورد با آنها هشدار داده اند و همچنین بر لزوم آگاهی عمومی برای تمایز بین مفسر مسلمان بینایی با علم و دین و بین جاهل تاکید کرده اند. مردم، کلاهبرداران، شارلاتان ها، شارلاتان ها و ستاره شناسان. از سوي ديگر، صداهاي اسلامي ديگري برخاسته اند و خواستار لزوم وجود معيارهاي عيني علمي و كنترل هاي روشن براي تمايز ميان مفسر عالم بينا و جاهليت مدعي تفسير بينايي هستند.
  • بر سر قانونی بودن اخذ وجه در قبال تفسیر رؤیا اختلاف وجود داشت، در حالی که برخی آن را رد کردند، برخی آن را به عنوان پاداش علم و تلاش تا زمانی که مفسر باهوش باشد و علم واقعی به تفسیر رویا داشته باشد، مجاز دانستند. که اغراق نمی کند.
  • نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا