رؤیاهای راستین درباره امام صادق علیه السلام

در کدام شب خواب راست و در کدام شب دروغ است از امام صادق علیه السلام روایت شده است: خواب باطل در روز اول و روز دهم و بیست و یکم رخ می دهد. و رویاهای واقعی در روزهای ششم، هفتم، پانزدهم، هجدهم و نوزدهم رخ می دهد.

بینایی خوب در روزهای: 8، 9، 11، 12، 22، 23، 26 ماه است، شبهایی که در آن روز دیر است: 4، 5، 16، 17 ماه و که دارند. بدون بیان در شب: 20، 25، 26.

که در شب دوم و سوم و بیست و چهارم نتیجه عکس خواهد داشت که در شب 13 و 14 ماه نه منفعتی دارد و نه ضرری. صحیح است ولی بیان آن متأخر است در: 4، 5، 11، 12، 16، 17. و بیان آن به صورت مخالف در روز: 2، 3، 24، 28 است. و بیان آن چنان است که خفته در آن دیده است روز: 9، 8، 11، 18، 19، 27. و بیانش نیکو در شب: 22، به نقل از کتاب «راز نهفته در علوم غریبه و الجفرطالیف»، شیخ محمدرضا سقازاده، واعظ

نشانه های دید واقعی

رؤیاهای راستین همیشه به سراغ بندگان صالح می آید، یعنی راستگویی بنده مسلمان در صدق خواب تأثیر بسزایی دارد، چنان که در صحیح مسلم از ابوهریره رضی الله عنه روایت شده است که: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: دروغ می گویی و راستگوترین در بینش، راستگوترین گفتار است.

رؤیای راستین خوابی است که صاحب خود را از اتفاقی که افتاده یا بعداً رخ خواهد داد آگاه کند و این موضوع عین آن چیزی است که بیننده دیده است.

رویا همیشه یا یک فال نیک است، یا هشداری است که اتفاق بدی خواهد افتاد.

بینش واضح و روشن است، به این معنی که وقایع آن اسرارآمیز و غیرقابل درک نیستند، همانطور که در رویا یا خود گفتاری وجود دارد.

وقتی انسان رؤیایی را می‌بیند، آن را به وضوح به خاطر می‌آورد و می‌تواند آن را به تفصیل بیان کند، بدون اینکه هیچ رویدادی را در آن فراموش کند.

آیا این رویا پس از طلوع خورشید محقق می شود؟

همانطور که اشاره کردیم، رویا نمی تواند محقق شود، منشأ آن از شیطان و آرزوی نفس است، اما رویا از جانب خداوند متعال است و خواب اغلب نشانه تحقق یک چیز خوب یا هشدار دهنده است. وقوع چیز بد یا وقوع شر.

در مورد اینکه آیا رویا بعد از طلوع خورشید محقق می شود یا اینکه آیا این رؤیا بعد از طلوع خورشید محقق می شود صحیح است، حقیقت این است که رؤیت ربطی به زمان ندارد، زمان خاصی برای تحقق آن وجود ندارد. اما برای صحت با وصف خاصی مشخص شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا