تعبیر نوح علیه السلام در خواب – رؤیت حضرت نوح در خواب.

تعبیر خواب نوح علیه السلام تعبیر خواب نوح علیه السلام تعبیر خواب نوح علیه السلام تعبیر خواب نوح علیه السلام

داستان کامل حضرت نوح علیه السلام

هر که نوح علیه السلام را دید، عمر طولانی و گرفتاری بیشتر از سوی دشمنانش داشت. بیشترین سپاس او را از خداوند متعال به خاطر گفتارش: (عبد سپاسگزار بود) و با زنی دنیادار ازدواج کرد و از او فرزندانی به دنیا آورد.

بیانگر این است که با پدر و مادرت نیکی و نسبت به آنها مهربان خواهی بود و بیناییت نیز تو را نجات خواهد داد، خداوند حفظت کند.

(نوح علیه السلام) هر که او را در خواب ببیند عمری طولانی می کند و از مردم سختی و زیان زیادی می بیند، سپس آنها را به دست می آورد و از زن بدی فرزندی می آورد و شکر می کند. و گفته شد گویند نوح علیه السلام رؤیتی داشت که بر فراوانی باران در آن سال دلالت می کرد به سبب فراوانی آب در زمان خود و خداوند متعال از آنان انتقام خواهد گرفت و چنین شد. فرمود رؤیای نوح علیه السلام حاکی از هلاکت و هلاکت کفار، امنیت مؤمنان و رستگاری آنان است، سلام به معنای طول عمر در طاعت خداوند متعال و امر به معروف و نهی از منکر است. رفع نگرانی و پریشانی، نزول باران و خشم کودکان به خاطر مخالفت با او، شاید بینش او حکایت از صنعت نجاری، کاشت، تسطیح کشتی، سفر در دریاها، حمل کالاهای با سلیقه و جنس متفاوت داشته باشد. رؤیت بیانگر آن است که هرکس به شجره نامه انسان، حیوان یا پرندگان برای حمل آن در کشتی خداوند متعال علم دارد و شاید بینش او حاکی از آن باشد که ابطال موضوع یا پشیمانی از آنچه در حق خانواده خود کوتاهی کرده است و شاید یکی از فرزندانش از دین و فرقه و سنت او روی گردانیدند و برای آن به سختی آزمودند و بر خلاف آن مردند، زنی لوط علیه السلام را دید، برخلاف کسی که فرعون را در خواب دید. چنانکه حکایت از اطاعت او از خداوند متعال و کتمان ایمانش دارد.

هر که از نوح سالم و یا صحابی او شد: عمرش طولانی بود، در چوب و درخت و آنچه از آن می کرد سود می برد، و او و خانواده اش یا گله اش از سختی جان سالم به در بردند. بر دشمنان خود پیروز شد، یا همنشین شخص دیگری. شايد دلالت بر مرگ مريض داشته باشد، مؤلف گفت: نوح بيناى من را هر چه صلاح است عطا كن. چنانکه شخصی گفت: دیدم که نوح شده ام، گفتم: تو نجار هستی، گفت: آری. همین طور دیگری گفت، گفتم: حیوان می فروشید یا پرنده، گفت: آری، زیرا نوح مردم را در کشتی و کابین جمع کرد. همین طور دیگری گفت، گفتم: تو فرمانروای قایق هستی. همین طور دیگری گفت، گفتم: پسرت مرد، گفت: آری. همینطور دیگری گفت

گفتم: از نجاری ناراحت شدی، گفت: آری، گفتم: شاید قوز بود، گفت: درست است، زیرا حضرت نوح را نجار لنگ و قوز کرده ای می گذراند و با چوب به او می زند. همین طور دیگری گفت، گفتم: آیا پختن در تنور بلدی؟گفت: آری. همین طور دیگری گفت، گفتم: شما با سروران عزاداری و سیلی و تفریح ​​معاشرت می کنید، گفت: آری. همچنین شخصی گفت: دیدم نوح شدم، گفتم: تو مغازه ای داری که در آن غلات می فروشی، گفت: آری، زیرا نوح غلات را در کشتی جمع کرد. همین طور دیگری گفت، گفتم: تو با کبوترها بازی می کنی، چون کبوترها را نوح فرستاده است. همین طور دیگری گفت، گفتم: عمرت طولانی شود. همین طور دیگری گفت، گفتم: تو مردم را می خندانی، چون قومش به او می خندیدند. همین طور دیگری گفت، گفتم: سه ​​فرزند ذکور برای تو زنده می مانند. و غیر از این، آن را دریچه کنید

دید کشتی نوح – یوتیوب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا