تعبیر رسول در خواب – دیدن رسول خدا در خواب

محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم در خواب دید که پیامبر یک دختر مجرد، یک زن شوهردار، یک زن باردار، یک زن مطلقه، یک مرد متاهل و مجرد، هر دو بدون ریش، بدون اینکه صورتش را ببیند، دید. ، برای ابن سیرین، امام صادق، نابلسی و غیره

تعبیر خواب محمد صلی الله علیه و آله و سلم: در حدیث صحیح درباره او آمده است که فرمود: «هر کس مرا در خواب ببیند مرا در بیداری ببیند، زیرا شیطان تقلید نمی کند. من» و در روايت ديگر «هر كه مرا ببيند حق را ديده است» و در روايت انس رضي الله عنه مرا در خواب ديد داخل دوزخ نمي شود.» و در روايت: هر کس مرا در خواب ببیند وارد جهنم نمی شود» و در روایت است: «هر کس مرا در خواب ببیند مرا به راستی دیده است و شیطان تصویر مرا تصور نکند.» روایات دیگری نیز وجود دارد و علما در این مورد اختلاف کرده اند. معنای حدیث.پیامبر به شکلی که بر او بود و ابن سیرین رحمه الله در عکس خود می فرماید که او دستگیر شده است و حدیث عاصم بن کلیب مؤید آن است و آن را به زبان آورده است. وجود حاكم با سند حسنه ابن على پس او را به او تشبيه كردم گفت : او را ديدم و خبر كسى كه مرا در خواب ديد منافاتى با او ندارد زيرا او ديد . من در هر تصویری چون او ضعیف است حقیقت این است که انبیاء صلی الله علیه و آله و سلم را زمین تغییر نمی دهد پس درک ذات شریف یک واقعیت است. این صفات، فهم مصداق است و ابن ابی حمزه گفته است که بینش نیکو در دین بصیر نیکو است، زیرا او صلوات الله علیه مانند زن صیقل یافته ای است که در آن بر عکس. حک شده است.

رؤیت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم به نظر ابن سیرین: (بگو) ابوالقاسم عمر بن محمد البصری در تنیس علی بن مسفر به ما گفت احمد بن عبدالله. -رحمن بن وهب گفت: ابوهریره گفت: از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که می فرمود: «هر کس مرا در خواب ببیند، مانند آن است که مرا در بیداری ببیند، زیرا شیطان نمی بیند. از من تقلید کن.» ابو قتاده گفت: «رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: هر که مرا ببیند حق را دیده است (و به ما گفته است) ابوالحسن عبدالوهاب. -حسن الکلابی در دمشق گفت: ابوایوب سلیمان بن محمد خزاعی از محمد بن مصفا الحمصی از یحیی بن سعید القطان عن ص. عید بن مسلم از انس بن مالک روایت می کند که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هر که مرا در خواب ببیند داخل دوزخ نمی شود. -اصفهانی در مکه، خداوند متعال آن را در مسجد الحرام حفظ کرد، گفت: ابوالحسن محمد بن سهل به ما گفت عن محمد بن المصفه عن بکر بن سعید عن سعید. بن قیس از پدرش می گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هر که مرا ببیند داخل آتش نمی شود.

(استاد ابوسعید رضی الله عنه) می فرماید: خداوند محمد صلی الله علیه و آله را رحمت جهانیان فرستاده است، از زیارت خانه خشنود است و اگر دیده شود. در زمین خشک و حاصلخیز، یا در جایی که به جای ظلم، عدالت یا در جای ترس، امنیت خانواده اش را فراگرفته است، اگر ببیند لباسش به ارث رسیده و اگر ببیند که خونش را نوشیده است. به عشق او در نهان، سپس در جهاد به شهادت می رسد، سلام در حال سوار شدن، برای زیارت قبرش سواره، و اگر او را پیاده ببیند، پیاده به زیارتش می رود، اگر بمیرد، می میرد. از یکی از اولادش هر چند تشییع جنازه او را در جایی ببیند در آن جا مصیبت بزرگی پیش آمد، اگر ببیند تشییع جنازه او بر قبرش حاضر شد، متمایل به بدعت شد، اگر در خواب ببیند قبر او را زیارت کرده است، مال زیادی به او می رسد، اگر ببیند که او قبر او است. فرزند پیغمبر و از اولاد او نیست، خوابش بیانگر پاکی ایمانش است و اگر ببیند که پدر پیامبر صلی الله علیه و آله است، بیانگر ضعف و ضعف است، ایمان و یقین او و رؤیت یک نفره رسول خدا صلی الله علیه و آله در خواب مخصوص گروه مسلمانان نیست. گفت: خوب، فاطمه را دیدم انشاءالله پسری به دنیا آورد و در دامان تو قرار می گیرد، فاطمه حسین علیه السلام را به دنیا آورد و در دامان او قرار گرفت. روایت می کند که زنی گفت: ای رسول خدا در خواب دیدم مقداری از جنازه تو در خانه من است. حسین را به دنیا آورد و به او شیر داد و اگر ببیند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم چیزی را که برای دنیوی، خوردنی یا آشامیدنی پسندیده به او می دهد، به اندازه آنچه داده برایش خوب است. این که عضوی از بدنش علیه السلام با صاحب بصیرت به آن دست یافته باشد، زیرا او بدعتی در قوانینش است، به آن پایبند بوده است تا سایر احکام اسلام و دیگران را بی نیاز کرده است. بقیه مسلمین بغدادی در مشهد علی بن ابی طالب رضی الله عنه گوید: ابن ابی طیب فقیر گفت: ده سال کر بودم پس به مدینه آمدم و ماندم. بین قبر و منبر پیامبر خدا را در خواب دیدم گفتم یا رسول الله ولى گفتم هر که از خدا وسیله بخواهد شفاعت من بر او لازم است فرمود: پس ناشنوایی این نعمت را برایم گذاشت که بگویم خدا خیرت دهد. عبدالله الجلاء روایت می کند که گفت من با فقر وارد شهر رسول خدا صلی الله علیه و آله شدم و بر قبر رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدم. سلام کرد و بر او و دو یارانش رضی الله عنه سلام کرد و نزد من آمد پس برخاستم و نان به او دادند و خوردم. از آن، و متوجه شدم که مقداری نان در دستم است. از ابوالوفاء قاری الحراوی می گوید: مصطفی صلی الله علیه و آله را در سال سیصد و شصت در فرغانه در خواب دیدم. در دست قومى است كه سخن مى گويند و تلاوت شما را نمى شنوند پس از آن جز به خواست خدا اين را نخوانيد پس در حالى كه چهار ماه زبان را در دست گرفته بودم از خواب بيدار شدم اگر نيازى به نوشتن داشتم. روی پوست، آنگاه اهل حدیث و اهل نظر نزد من آمدند و فتوا دادند که من آخرین سخنم هستم، زیرا او گفت جز آنچه خدا خواست که استثناء است، پس از چهار ماه خوابیدم. در جایی که ابتدا خوابیدم، پیامبر صلی الله علیه و آله را در خواب دیدم که چهره اش شادمان است، پس از خواندن خود دست بردار تا کلام خدا را بشنوند، پس بیدار شدم و زبانم شد. باز شد خداروشکر و روايت شده است كه مردى از اهل مياسر مريض شد و شبى رسول خدا صلى الله عليه و آله را ديد كه گويى به او مى گويد: اگر مى خواهى از بيمارى خود شفا يابى. نه بگیر یا نه.» چون بیدار شد ده هزار درهم نزد سفیان ثوری رضی الله عنه فرستاد و دستور داد آن را بین فقرا تقسیم کند و تعبیر خواب را از او پرسید. معناى قول خود را گفت: نه، نه زیتون، زیرا خداى تعالى در کتابش آن را توصیف کرده، و فرمود: «لا الشرقى و الغربى» و فایده مالک این است که فقرا نسبت به تو دلسوز باشند. در خواب او را درود فرست، پس از ناراحتی خود به او شکایت کرد و به او گفت: نزد عیسی برو و به او بگو آنچه را که برایت شایسته است به تو خواهد داد، گفت: ای رسول. خدایا چه نشانه ای؟» علی بن عیسی عزل شده بود و وزارت نزد او برگشت و چون متوجه شد نزد علی بن عیسی که وزیر آن زمان بود آمد و داستان خود را ذکر کرد و گفت: «گفتی. به حق.» پس چهارصد دینار به او داد، گفت: «با این قرض خود را خرج کن و چهارصد دینار دیگر به او بپرداز.» و گفت: «آن را سرمایه خود قرار ده، مردم بصره چله می فروختند. سادا گفت: حکیمی از برخی از والیان اهواز فروختم و در قیمت آن با او اختلاف کردم پس ابوبکر و عمر را ناسزا گفت و عمر رضی الله عنه. هر دو گفتند: «او را نزد من بیاور و آوردم.» گفت: «او را زمین بگذار.» پس او را دراز کشیدم و گفت: «او را ذبح کن.» پس ذبح در نظرم بزرگتر شد. گفت یا رسول الله او را ذبح کن گفت من او را ذبح می کنم سه بار گفت کارد را بر گلویش گذاشتم او را ذبح کردم پس رفتم و چون رسیدم در خانه اش ناله شنیدم و گفتند که او مرده است، ابن سیرین نزد مردی آمد که به دین او علاقه ای نداشت، نگران شد و گفت: دیروز در خواب دیدم که پاهایم را بر صورت آن حضرت گذاشته بودم. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به او فرمود: آیا دیروز با دمپایی خوابیدی، زیر یکی از پاهایش درهم بود که محمد رسول الله صلی الله علیه وسلم بر آن بود. و به او آرامش بده

ابوبکر احسایی می فرماید: و هر که پیامبر را ببیند، اگر مضطرب شود، غمش از بین برود یا بدهی او از بین برود، خداوند قرض او را می پردازد، یا شکست خورده، یا پیروز یا زندانی می شود، یا برده ای که آزاد شد یا غایب بود، نزد اهل صلح برمی گردد یا ورشکسته، خداوند او را غنی می کند یا مریضی را، خدا او را شفا می دهد و اگر او را حامله ببیند، مردی به دنیا می آورد، و اگر او را ببیند شوهر. و اگر در مملکت کفار رسوا شد در آن بیماری همه گیر رخ داده است و اگر او را عصبانی ببیند متجاوز یا مرتکب بدی است و اگر ببیند در جایی دفن شده است. اهل بیت او مخالف سنت او هستند، او به سنت خود عمل می کند، و هر که ببیند پیامبر صلی الله علیه و آله را مواخذه می کند یا با او مجادله می کند یا صدایش را بر علیه او بلند می کند، این بدعتی است که من. وارد دین و سنت کرده اند.

به عقیده ابن سرور: هر که ارجمندترین رسولان، محمد صلی الله علیه و آله و یا رفیقش شود، یا از لباس او بپوشد، یادش گرامی و اهل بیت و آشنایانش. او را گرامی می دارد و در دین و دنیا صالح می شود و اگر از او روی برگرداند یا دشنام دهد یا تغییر دهد. بیننده برآشفت و چه بسا بر چیز ناخوشایندی بود، گردآورنده گفت: بینش حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم و بینش سایر انبیا نسبت به حالات بیننده فرق می کند، زیرا آنها بینشان متفاوت است. همیشه واقعیت را نبینی، او نابینا است، پس می گوید: تو بر بدعت و گمراهی، کور از حق و… هستی. شاید پیامبر صلی الله علیه و آله به چیزهایی اشاره کرده است. چنانکه شخصی گفت: دیدم پیامبر صلی الله علیه و آله را آبستم و از دست من افتاد، مرد، به او گفتم: قرآن یا کتاب احادیثی هولناک داشتی. گفت: بلی، چراغی افتاد و شکست، خندید و گفت: درست است، زیرا پیامبر صلی الله علیه و آله را چراغ نور نامیدند. و غیره به خواست خدا

چگونه می توان رسول را در خواب دید؟

کسى که پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم را در خواب ببیند، باید او را در هر لحظه از عمرش، صلوات الله علیه و آله و سلم ببیند، بر این اساس، هر که ادعا کند. نور دید یا مردی با ریش کامل سفید یا شلواری که مثلاً شلوار پوشیده اینها همه وصف پیامبر نیست صلوات الله علیه که او پیغمبر نیست. درود خدا بر او باد و شیطان از چهره واقعی پیامبر صلی الله علیه و آله تقلید نمی کند.

روزی برسد که یکی از شما مرا نزد خود محبوبتر ببیند از داشتن امثال خانواده و اموالش، حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که در آن از موضوعی در آینده صحبت می کند. مسلمان آرزو می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را بیش از هر زینت و زینت دنیوی ببیند، هر چند پول یا پسر باشد، عزیزترین چیز از زینت دنیا برای روح است. از انسان، و شکی نیست که مسلمان در زندگی خود رضای خدا – سبحان الله – را می طلبد، پس از تابوها دوری می کند و از بدی ها دوری می کند و به اوامر خدا پایبند است و به سنت پیامبرش پایبند است. صلوات الله علیه و آله و سلم فرمود: «بگو اگر خدا را دوست دارید پس از من پیروی کنید تا خداوند شما را دوست بدارد و گناهانتان را بیامرزد و خداوند آمرزنده است».

نشانه محبت، تسلیم و اطاعت از تقرب معشوق و تحقق سرنوشت او نزد خداوند متعال است، زیرا اوست که او را برای رسالت خود برگزید و او را بر خلقش برتری داد. و محبت اصحاب به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم زیاد بود و یکی از کفار به قوم خود گفت چون از نزد رسول خدا برگشت و دید یارانش برای او چه می کنند پس عمل نکرد. وضو گرفتند مگر اینکه وضو گرفتند و او تف را تف نکرد و چیزی از موهایش نیفتاد جز اینکه او را گرفتند و از حالشان تعجب کردند و قومش را از مقابله با آنها برحذر داشتند و گفتند: من خسرو را در ملکش دیدم. قیصر در پادشاهی او و نگوس در پادشاهی او، و در میان قومش پادشاهی مانند محمد ندیدم در میان یارانش، قومی را دیدم که هرگز او را برای هیچ چیزی تسلیم نمی کنند. و هر که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را در خواب ببیند او را در خواب دیده است، حضرت فرمود: هر که مرا در خواب ببیند مرا دیده است که شیطان از من تقلید نمی کند. جز رؤیای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که انسان مانند نور خورشید روشن و درخشان می بیند که دل مسلمان را خنک می کند و آتش شوق داروی دل ها را در دل او خاموش می کند. و داروی آنها محبوب ارواح و راوی آن محمد صلی الله علیه و آله بهترین دعا و سلام است

و هر که می خواهد پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم را ببیند، بسیار دعا کند و از آن خسته نشود، حضرت فرمود: هر که برای من دعا کند، خداوند ده مرتبه او را درود می فرستد. و چقدر انسان آرزو می کند که دعا بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم از روح الهام شود، همانطور که به روح القا می کند که آن را بدون اراده تکرار کند، پس فضیلت نماز بزرگی است که فقط برای کسانی قابل درک است. که آگاه و بصیر هستند.

همین طور هر که می خواهد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را ببیند، عظمت و محبت او را در دل خود احساس کند و نیاز روحش به او، نیاز ماهی به آب دریا را دریابد، پس او را دعوت کرد. به خانه اش رفت و برایش غذا درست کرد و آن را بسیار شور کرد و او را از نوشیدن آب نهی کرد، به طوری که چون جوینده علم به خواب رفت، در خواب جز نهرها و دریاها ندید. پیامبر و دیدن او مانند مردی است که در هنگام محرومیت از آب در آرزوی آب بود، پس هر که در آن حال بود و بیشتر با اطاعت از خدا و التزام به اوامر او و دوری از نواهی او، رسول خدا صلی الله علیه و آله را دید. او و درود خدا بر او، خداوند ما و شما را از کسانی قرار داد که با دیدن پیامبرش شرفیاب می شوند.

تعبیر دیدن رسول خدا صلی الله علیه و آله در خواب – یوتیوب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا