نمادهای رویایی (زمین، باد، آتش، آب) در خواب

همانطور که در طبیعت و متافیزیک، آتش باد روی زمین و آب عناصر بسیار قدرتمند طبیعت هستند، هر یک از این اترها می توانند شما را نابود کنند یا تغذیه کنند. این نمادها را می توان در هر فرهنگی یافت و مفاهیم مهمی در اعتقادات آن دارد.

یونانیان باستان زمین، هوا، آتش و آب را چهار عنصر می نامیدند. آنها معتقد بودند که این عناصر دارای ویژگی هایی هستند که می توانند نماد مفاهیم انتزاعی باشند. زمین نماد ثبات و عملی بودن است. هوا نماد انتقال افکار است. آتش نماد اشتیاق است. آب نماد شور و شوق است.

دیدن این اقلام در خواب نماد جنبه های بسیار مهمی از زندگی بیداری شماست که احتمالا نباید آنها را در نظر گرفت.

زمین در خواب:

در رویاها، زمین می تواند نماد تجربیات فیزیکی ما باشد. یونگ خواهد گفت که نماد احساس است. افرادی که بیشتر واقع بین و واقع بین هستند و همچنین افرادی که تمایل دارند بیشتر بر بدن و محیط اطراف خود تمرکز کنند، بیشتر در مورد نمادهای زمین رویا می بینند.

توجه به این که زمین در خواب شما نماد این است که شما باید “زمینی” و واقع بین باشید. این امکان وجود دارد که احساس ثبات و امنیت شما از بین رفته باشد. به ثبات زمین فکر کنید تا معانی بیشتری در مورد احساس خود داشته باشید. اگر زمین ترک خورد، نماد پروژه یا رابطه ای است که از افتادن در آن می ترسید.

توجه داشته باشید که سیاره زمین در خواب شما نماد وحدت و آگاهی جهانی است. شما به دنیا متصل هستید

هوا در خواب:

دیدن هوا در خواب، نماد خلاقیت و هوش است. اگر هوا مه آلود یا آلوده است، این نشان می دهد که فرآیند فکر یا ذهن شما تیره شده است.

احساس هوای سرد در خواب شما نماد اختلاف در روابط داخلی و شکست در امور تجاری شماست. ممکن است در خطر از دست دادن ارتباط با واقعیت باشید.

خواب دیدن اینکه هوای گرم تنفس می کنید، نمادی از تأثیر شر در زندگی شماست.

خوابی که در حال خفگی هستید ممکن است به این معنی باشد که آزادی کافی برای ابراز وجود یا به کارگیری هوش خود را به طور کامل ندارید. اپیزودهای فلج خواب ممکن است احساس خفگی داشته باشید.

باد می تواند نماد جهت و قدرت هوش یا احساسات شما باشد. باد در خواب شما چیست؟ آیا به اندازه یک نسیم خنک در یک روز گرم تابستان با طراوت است؟ شاید تو را حمل کند یا بگذارد پرواز کنی. آیا به اندازه طوفان یا گردباد ویرانگر است؟

خواب دیدن اینکه باد می وزد، نماد نیروی زندگی، انرژی و فعالیت شماست. منعکس کننده تغییرات در زندگی شما است. از طرف دیگر، رویا نشان می دهد که باید سرعت خود را افزایش دهید و برای دستیابی سریعتر و کارآمدتر به اهداف خود تلاش کنید.

رویای باد شدید یا طوفان، نماد هرج و مرج و مشکلات در زندگی شما است. شما در برخی موارد هنگام بیدار شدن استرس زیادی را تجربه می کنید.

آتش در خواب:

بسته به شرایط خوابتان، دیدن شعله های آتش در خواب می تواند نمادی از نابودی، اشتیاق، میل، روشنایی، پاکسازی، دگرگونی، روشنگری یا خشم باشد. ممکن است پیشنهاد کنید که چیزی قدیمی و جدید وارد زندگی شما می شود. افکار و دیدگاه های شما تغییر می کند. به ویژه، اگر آتش تحت کنترل باشد یا در یک منطقه مهار شود، استعاره ای از آتش درونی و دگرگونی درونی شماست. رویا ممکن است استعاره ای از یک فرد “آتشین” باشد. این نماد انگیزه، انگیزه و انرژی خلاق شماست. از طرف دیگر، خواب ممکن است هشداری در مورد فعالیت های خطرناک یا خطرناک باشد. شما به معنای واقعی کلمه “با آتش بازی می کنید”.

خواب دیدن اینکه در حال سوختن در آتش هستید، نمادی است که اعصاب شما از کنترل خارج شده است. یک موضوع یا موقعیتی درون شما می سوزد.

خواب دیدن اینکه خانه در آتش است نشان دهنده این است که شما نیاز به تغییر و تحول دارید. اگر خواب های مکرر از آتش گرفتن خانه خانواده خود می بینید، این نشان می دهد که هنوز برای تغییر آماده نیستید یا در مقابل تغییر مقاومت می کنید. در عوض، اشتیاق و عشق اطرافیانتان را به رخ می کشد.

رویای شما برای خاموش کردن آتش نمادی از این است که با سخت کوشی بر موانع زندگی خود غلبه خواهید کرد. اگر چیزی یا حتی خودتان را آتش می زنید، این نمادی است که شما با اندوه شدیدی روبرو هستید. شما در آستانه ناامیدی هستید و می خواهید چیزی یا جنبه ای از خود را از بین ببرید.

آب در خواب:

دیدن آب در خواب، نمادی از وضعیت ناخودآگاه و احساسی شماست. آب جوهر زندگی روانی و جریان انرژی زندگی است. همچنین نمادی از معنویت، دانش، شفا و طراوت است. خواب دیدن اینکه آب در حال جوشیدن است، بیانگر این است که شما در حال ابراز ناراحتی عاطفی هستید. احساسات ناخودآگاه شما سطحی هستند و آماده پذیرش هستند. باید اجازه دهید کمی بخار شود.

دیدن آب آرام و زلال در خواب به این معنی است که با معنویت خود سازگار هستید. این نشان دهنده آرامش، آرامش ذهن و تجدید قوا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا